Markedsføring gennem events
april 24, 2020 Bjoern 0 Comments
Vi udsættes dagligt for millioner af indtryk og mange mange tusinde reklamebudskaber. Sociale medier, hjemmesider, TV, serier på Netflix, gadebilledet, toget, bussen, avisen og stort set alt andet er klistret ind i reklamer på den ene eller anden måde. Det kan være svært som forbruger, at danne sig et overblik over alt det der kommunikeres. Som virksomhed er det selvsagt også meget svært at trænge igennem, da der er er så meget ”støj” som det er tilfældet.
Få folk til at huske din virksomhed
Det er de færreste, der husker noget, bare fordi de ser det i en TV reklame eller på nogle bannere på en hjemmeside. Hvis man vil fange mennesker på den måde, kræver det enten noget meget opsigtsvækkende, eller massiv eksponering. Jo flere gange man udsættes for et budskab, jo større chance er der også for at man husker det.
En anden måde at få folk til at huske ens virksomhed, er ved at få dem til at involvere sig, eller lave en handling. Det kan derfor være en rigtig god ide for større virksomheder, er markedsføre sig eller brande sig gennem events. Der er mange virksomheder, der vælger at blive sponsorer i klubber, hvor de kan bruge dette sponsorat som et afsæt for et events. Mindre kan dog også gøre det, og man behøver ikke tegne et sponsorat i en Superligakub for at få opmærksomhed.
Du behøver ikke opfinde den dybe tallerken
Ofte er det mest åbenlyse, også det der virker bedst. Er man nu en webshop, der sælger gadgets som droner eller fjernstyrede billeder, ville det være oplagt lave en form for turnering med en finale i at styre bil hurtigst gennem en bane. Eventuelt med indledende runder og en finale. Her kunne finalister fra landet bliver hentet i og kørt til finalen på Jyllandsringen eller lignende.
Man kan også afholde konferencer, hvor man samler en masse af konkurrenter og samarbejdspartnere-
Det er naturligvis ikke gratis, men sammenligner med omkostninger for dette med eksempelvis en TV reklame vil du nok opleve, at du kan komme meget langt. Samtidig er der masser af PR og gratis omtale i sådanne events, og det er det du skal udnytte.
Lad vær med at tro i kan det hele selv
En dansk bank sagde en gang rimelig klogt ”gør det du er bedst til”, og det gør sig især gældende her. Det er nemlig en rigtig god ide at alliere sig med professionelle, når man skal lave events. Brug et eventbureau, der har erfaringen. Det er rimelig nemt at få PR på gode events, men det er endnu lettere at få MEGET PR på dårlige events. Invester derfor i nogle, der har kompetencerne og erfaringen og vær sikker på, at alt går godt.