Få styr på firmatelefonien
september 7, 2017 stantonoffice 0 Comments
Tidligere har danske virksomheder været stavnsbundet til et begrænset udbud af operatører på markedet for firmatelefoni. Men markedet disruptes netop nu, og helt nye forretningsmodeller og produkter skyder op. Vi giver dig en guide til, hvordan I får styr på firmatelefonien.
Hvad sker der med markedet?
Netop nu ser man de klassiske forretningsmodeller og derfor også de klassiske udbydere af firmatelefoni og internetløsninger, blive taget på sengen af nye virksomheder, som skyder op. Markedet er simpelthen ramt af disruption. Hvad er Disruption, spørger den gode læser? I bund og grund, så betyder disruption en afbrydelse, et sammenbrud eller en forstyrrelse. Men når vi taler markeder, så drejer det sig om, at ny teknologi ændrer markedets vilkår og resulterer i en ny måde at tænke produkter og infrastruktur på. Og det er lige netop det, der sker for markedet for telefoni i disse år.
Monopolet er brudt
Tidligere har markedet været således, at der var behov kobbertråd i jorden, og det blev styret af et monopoliserende selskab, som skulle leje kobberet ud til konkurrenter. I bund og grund var markedet altså stabilt, da alle kunne sælge det samme til den samme lave pris. Men så kom det digitaliserede mobilabonnement hvor flere spillere pludselig kom frem på markedet. Tilbage stod de klassiske selskaber, og kunne ikke byde på andet end højere priser, brands og kundeservice. Det var de tre faktorer, som markedet for mobiltelefoni kæmpede på.
Måske Ip-telefoni er noget for dig
Hvordan er din virksomhed skruet sammen, hvor kompleks er vores kommuniktion, og hvor mange opkald foretager vi? Det er de spørgsmål, du skal stille dig selv, hvis du overvejer at skifte leverandør af firmatelefoni. Nye udbydere, som udelukkende baserer sig på nettet er skudt frem, og de kan automatisere, digitalisere og nemgøre mange processer. Og det er her, at fremtiden ligger, for opkald viderestilles automatisk, nye funktioner skyder frem og virksomheder får bedre måder at spore og analysere på deres opkalds-data. Og det er fremtiden indenfor firmatelefoni.