Rygproblemer – Stillesiddende arbejde er hårdt for ryggen!

januar 15, 2017 stantonoffice 0 Comments

Hvis du har problemer med din ryg, så kan det skyldes mange ting, rigtig mange oplever at de har rygproblemer fordi de sidder for meget ned i løbet af en dag, det kan være farligt for kroppen og det gælder altså om at opbygge nogle muskler som kan holde ryggen i god og sund form i gennem hele livet, men du kan også hjælpe dig selv ved at købe en god kontorstol og andre hjælpemidler til at komme lettere gennem en lang arbejdsdag på kontoret.

Først og fremmest gælder det om at finde en god ergonomisk kontorstol som støtter op om ryggen og som ikke på nogen måde giver en dårlig siddestilling eller andet. Det er også vigtigt at du ikke glider rundt på stolen, den må derfor ikke være glat, hvis du falder sammen i stolen, så sidder du forkert og arbejder og det er ikke på nogen måde godt for dig.

Sover du ordenligt om natten?

Hvis du fortsætter med at have ondt i ryggen, så bør du kigge på din seng også, den har nemlig kæmpe indvirkning på din ryg. Det er vigtigt at din madras passer til din kropsvægt og at du ikke ligger på en hverken for hård eller blød madras, den skal passe helt perfekt og det gør den kun når du ligger ordenligt og ordenligt er når du ligger på siden og rygsøjlen er så tæt på vandret som muligt. Se bare denne artikel på Politikken.dk, den understreger meget godt hvor vigtigt det er med en god seng. Hvis du eksempelvis elsker at læse i sengen inden du skal sove, så er det ikke nogen god ide at stable hovedpuder oven på hinanden så du opnår en næsten lodret stilling, køb hellere en elevationsseng, se denne elevationsseng test, her kan du se hvilke der er bedst og hvor du finder de bedste priser online.

Få rigeligt med motion

Hvis du arbejder meget på kontor og ikke få motion nok, så bliver dine muskler sløve og det er ikke godt, køb et kort til dit lokale træningscenter og sørg for at komme derop så meget som muligt, få eventuelt en træner på som kan vise dig nogle øvelser til din ryg, det er penge og tid der er givet rigtig godt ud for dig selv og for din sundhed i mange år frem. Byg det stille og roligt op og tro ikke bare det er noget du bygger op på et par måneder, vær indstillet på at det er en livsstil for hele livet. Med den indstilling kan det ikke gå galt, det gælder om at leve et godt og sundt liv.

Previous Post

Next Post