Events er som visitkort
august 10, 2018 Bjoern 0 Comments
Virksomheder markedsfører sig på mange forskellige måder, men det er langt fra alle sammen der er lige velovervejet, ligesom det ikke er alle, der er lige lette at kontrollere. Der er ting som virksomheden helt selv kan styre hvilket kan være ting som decideret markedsføringsmateriale, annoncer på sociale medier, bannerannoncer, tv-reklamer og meget andet, det kan også være hjemmesiden og kommunikationen på sociale medier.
Markedsføring gennem events
En anden ting som også er markedføring af virksomheden, er diverse events så som pressemøder, konferencer og lignende. Disse begivenheder bliver en form for visitkort for virksomheden, og en måde for dem at fremstille sig overfor pressen på en anden måde. Her opstiller virksomheden rammerne, man har ikke selv kontrol over, hvad der kommer ud af det, da det er dem der deltager, der bliver de egentlige budbringere. Om det så er deltagere i konferencer, eller journalister der skal viderebringe informationer. Det er derfor vigtigt at disse bliver styret ordentligt, og det er da heller ikke uden grund, at der er mange som vælger at hyre eventbureauer til at tage sig af den, da de ikke selv har erfaringen i virksomheden.
Markedsføring gennem medarbejdere
En anden måde en virksomhed markedsfører sig på, er gennem sine medarbejdere, og her er det væsentlig sværere at kontrollere, hvordan denne markedsføring skal være. Som virksomhed kan man naturligvis have en lang række politikker, personalehåndbøger og lignende for hvordan medarbejdere skal opføre sig, når de er på arbejde, men når det har fri, er det de færreste virksomheder der går ind og diktere hvordan man må udtale sig på sociale medier og lignenden.
I langt de fleste tilfælde har det nok heller ikke den helt store effekt, men der kan være tilfælde, hvor en ansats udtalelser eller holdninger begynder at influere virksomheden, hvilket naturligvis både kan være på gode og dårlige måder. En virksomhed vil eksempelvis nok gerne se en af sine ansatte i forbindelse med noget positivt, men vil modsat ikke så gerne sættes i forbindelse med noget skidt.
Det kan også være noget så enkelt som hvordan en ansat taler om sin arbejdsplads over for venner og bekendte, det er naturligvis ikke massekommunikation, men det kan stadig brede sig som ringe i vandet – igen på godt og ondt.